21.01.2021
Elektriauto hüüab tulles. Rikkaks saab see, kes kuuleb!
Autor: Luku Expert
Kui autotööstur Henry Ford panka jalutas ja autode arendamiseks laenu palus, öeldi talle ajalukku läinud sõnad: „Hobune on siin, et jääda, auto on pelgalt moehullus.”
Nagu teame, sai „moehullusest” populaarseim transpordivahend ning hobused mäluvad täna kasutult heinu, kuigi inimlikult on see muidugi parem kui koormate vedamine. See aga ei tähenda, et inimkond – mõned pankurid sealhulgas –autode küsimuses jätkuvalt umbusklikud poleks. Eriti muidugi siis, kui jutt elektriautodele läheb.
Täna pole küsimus enam selles, kas inimesed bensiiniautod elektriautode vastu vahetavad, vaid millal nad seda teevad. Pigem varem kui hiljem ning märgid on juba üleval: suuremad autotootjaid ei näe enam põhjust rallisõitjatesse investeerida, mis on küll kurb uudis Ott Tänaku fännidele, kuid räägib selget keelt automootorite tuleviku kohta. Juba 2025. aastast ei lasta diiselmootoriga sõidukeid enam Pariisi tänavatele ja see hetk saabub varem kui keegi tajuda tihkab.
Bensiin ja diisel kaovad, elekter tuleb.
Kas Eesti on suureks pöördeks valmis? On küll.
LukuExperdi uueks suunaks on kaasa aidata null-saastega sõidukite suuremahulisele turuletulekule ja ennetada võimalikke laadimismuresid. Bensiiniga on lihtne – kogu Eesti on tanklaid täis, ole ainult mees (või naine) ja keera tee pealt sisse. Elektriautode laadijad on praegu aga nagu suširestoranid 1990ndatel: mõned ju leiduvad, aga kaugeltki mitte nii palju, kui kohe-kohe vaja läheb. Kui suši suutis Eestis mõne aastaga massikaubaks kujuneda, juhtub sama ka elektriautodega.
Tegelikult on elektriautode avaliku laadimisega Eestis niigi hästi. Meil on umbes 400 avalikku laadijat, millest osa on kiired, osa aga keskkiired – näiteks kaubanduskeskuste omad. Ideaalist on asi siiski kaugel. Ja siin tahab LukuExpert Eesti inimestele appi tulla.
ELi liikmesriigid on kohustatud kümne aasta jooksul sõiduautode heitmeid 37,5% võrra vähendama ning kaubikute puhul on eesmärk 31%. Kui Euroopa autotootjad ei suuda piisavalt palju elektriautosid müüa, ootavad neid suured trahvid.
Ühest küljest võib jääda mulje, et elektriauto on kliimaradikaalide peale surutud veidrus. Tegelikult on asi vastupidi – kes on korra elektriautoga sõitnud, see enam naljalt vanakooli autosse istuda ei taha.
Elektriautol on tohutult eeliseid:
+ Sujuv ja võimas kiirendus
+ Poole madalamad hoolduskulud
+ Keskkonnahoid
+ Madal liisinguintress 1,49%
+ Liising kuni 7 aastat, sealhulgas kasutatud elektriautodele
+ Ülisoodne sõidukilomeetri hind: kodus laadides 100 km = 1–1,5 €
+ Elektriautode ostutoetus
Euroopa Liidu direktiivid ei lase enam elektriautolaadijata parklaid ehitada. Hoonete juurde kuuluvate garaažide ja parkimismajadega on sama asi – tahad ehitada, pead kindla hulga laadimiskohti tagama. Vahet pole, kas maja on mõeldud elamiseks või sisaldab kontoriruume, elektriautode laadimisest ei pääse enam keegi.
Elektriauto laadija on midagi enamat kui lihtsalt pistikupesa seinas. Kohe palju enamat.
Lisaks laadimispunkti riistvarale on vaja laadimismasin ka vastavalt vajadusele käima lülitada. Vähe sellest: tähtis on monitoorida, millises seisundis üks või teine laadimisjaam hetkel on. LukuExpert hoolitsebki selle eest, et iga laadimisjaam teeb just seda, mida tegema peab. Ning enam veelgi.
Võta meiega juba täna ühendust ning ole homseks valmis – naaber hakkab sind aupakliku kadedusega vaatama ning konkurent ei suuda end ära kiruda, et õigel hetkel elektriautode pakutavaid ärivõimalusi ära ei kasutanud.
Täpselt nii: LukuExperdi abiga võid elektriautode laadimise oma äri osaks muuta. Kuidas? Võta ühendust ja me räägime!